maandag 29 maart 2010

verwarring in het ziekenhuis

Net terug uit het ziekenhuis.
Ze hebben daar een CTG gemaakt om het hartje te volgen.Dit was allemaal in orde.
Ook de echo was in orde.Er was genoeg vruchtwater en hij had nog genoeg ruimte.
Bij het voelen aan de buitenkant was de verpleegkundige overtuigt dat hij inderdaad nog niet ingedaald was en zelfs een beetje scheef voor de ingang lag.
Omdat ze het dan beter vinden om de vliezen onder begeleiding te breken(en dus ingeleid moet worden)wou ze effe overleggen.
Toen ze terugkwam vertelde ze dat het inderdaad beter zou zijn om in te leiden en waarschijnlijk morgen al.
Eerst wou ze me even inwendig onderzoeken om zo te kijken of ik wel "inleidbaar" zou zijn(of ik al ontsluiting had of al wat verstreken was)
Ik had tussen de 1 en 2 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was al voor 75%verstreken.
Tijdens dit onderzoek zei ze ineens dat ze het hoofdje kon voelen....dit zou betekenen dat hij toch wel ingedaald is want anders kan ze nooit bij het hoofdje komen..????Huhhhh?
Nu word het toch wel een onduidelijk verhaal want gaan we nu wel of niet inleiden???

Er werd iemand bijgehaald en deze gyn zei uiteindelijk"nee hoor hij is gewoon ingedaald"
Waarschijnlijk voelde ze de schoudertjes in plaats van het hoofdje en dacht daarom dat hij niet ingedaald was.(mijn schaambot zit wat lager dus zitten ze gewoon op de verkeerde plek te voelen)....

In ieder geval hoef ik morgen "nog"niet ingeleid te worden.
Tijdens het inwendig onderzoek heeft ze me gelijk gestript(auw) dus misschien dat dit de boel op gang brengt.
Dit zou binnen 24 uur moeten werken...zoniet dat komt de verloskundige me woensdag opnieuw strippen.
Als dit niks doet dan moet ik maandag 2de paasdag om half 6 in het ziekenhuis zijn om ingeleid te worden.
Nou we wachten het af!!!!!

1 opmerking:

  1. Ik kon net uit mijn nacht dienst eerste wat ik deed is meteen effe kijken,.. He nog niks :( haha het wordt nog een mooie 1 april grap, heb je van die baby gehoort die er niet uit wilde... Nou ja het moet er toch van komen een deze dagen, hang in there...
    groetjes jose

    BeantwoordenVerwijderen