maandag 27 september 2010

spookhuis

de meeste mensen weten wel waar ik woon en dat ik woon in een oud huis uit 1903.
Soms vraag ik me af wie er allemaal voor mij gewoond hebben,wat voor mensen het waren en hoe ze zijn gestorven...
Hoeveel mensen zijn er in dit huis overleden?
Vooral het laatste is iets waar ik over na denk vooral nu dat mijn schoonmoeder ons huisje weer verlaten heeft en is teruggegaan naar Engeland.
Mijn schoonmoeder was overgekomen uit Engeland voor een aantal dagen om Nathan te ontmoeten.
Ze sliep hier in huis en ik moet zeggen dat er gekke dingen gebeurden toen ze hier was(uiteraard toen ik er niet bij was)

Ik moet er bij vertellen dat mijn schoonmoeder een soort van 3de oog heeft en in het verleden wel eens een verschijning gezien heeft of contact gelegd heeft met iets onbekends.
ook Michael mijn man heeft een aantal een verschijning gezien in de vorm van een oude dame.
Nathan kan soms heel sterkt reageren op bepaalde plekken in de slaapkamer alsof hij iemand ziet die ik niet kan zien....

Nu zitten we hier met 3 generaties in 1 huis en mama aan het werk.....
Mike en Anice zitten beneden te eten.Ze hebben chinees gehaald en er staat een blikje bier op tafel dat voor de helft leeg is.
Ineens schuift dit blikje bier zo'n 10 cm over de salontafel....
Ze kijken elkaar aan en Mike zegt tegen zijn moeder...."bewoog dat blikje nou net?"
Beide zagen het.....even later schuift het blikje weer zo'n 10 cm over de tafel.........
Ze kijken of de tafel misschien nat is of misschien de onderkant van het blikje....beide zijn droog.

Mike zijn moeder hebben we zonet weer naar het vliegveld gebracht en we komen weer thuis...
We hebben het er over en kijken nog eens of een blikje over de tafel schuift als je de tafel wat schuin houd...gewoon om te zien wat er voor nodig is om deze te doen bewegen.
Niks gebeurd er toen er opeens mijn telefoon ging...
Hij gaat kort over,Mike neemt op...niemand.
We kregen alle twee de rillingen.

Ik weet niet of Anice iemand heeft meegenomen en achter heeft gelaten hier of dat ze er voor gezorgd heeft dat diegene van zich laat horen maar ik vind het een beetje creepy.
Vaak genoeg doe ik de tv uit en springt hij gelijk erna weer aan...ben er eigenlijk wel aan gewend geraakt dat dit gebeurd.
Dacht altijd dat het iets met mijn afstandsbediening te maken heeft....maar nu...????
e

Geen opmerkingen:

Een reactie posten