maandag 22 februari 2010

yoga

Gisteren was de partner les bij zwangerschaps yoga.
Ik moet eerlijk zeggen dat Mike goed heeft opgelet en het allemaal erg serieus nam.
Hij deed goed zijn best en dat was erg leuk om te zien.

Ik denk dat je je als man vaak ook wel erg buitengesloten voelt in zo'n zwangerschap en nu word je dan eindelijk als belangrijk onderdeel in zo'n bevalling gezien.
Je word betrokken en krijgt in ieder geval het gevoel dat je wel degelijk heel erg nuttig bent tijdens die bevalling.
Ik merk wel dat hij het dan wel erg serieus neemt en dat deed me goed.
Mike moest op een gegeven moment achter me zitten met zijn handen om mijn buik heen en die kleine ging me toch tekeer...Erg grappig.

Verder kreeg Mike instructies over hoe hij tijdens de weeën mijn rug kan masseren en hoe hij tijdens het persen mijn rug kan ondersteunen.
Ook gaf de yoga mevrouw nog wat uitleg over hoe zo'n bevalling dan verloopt en wat je ongeveer kunt verwachten,hoewel dat natuurlijk voor iedereen anders is.
Maar voor de mannen wel weer interessant.
Leuk vond ik dat ze nog op het punt"navelstreng doorknippen"kwam.....Ik weet namelijk dat Mike dat doodeng vind en dat eigenlijk helemaal niet wilt doen.
Het idee iets te moeten doorknippen wat uit m'n lichaam komt is voor hem iets "creepy"en bloed is nou eenmaal niet zijn sterkste punt.
Nou ja...alsof zo'n kindje er straks brandschoon uit zal komen..hahaha..."nou die pak ik niet vast hoor,ga hem eerst maar even wassen"hahaha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten