zondag 21 februari 2010

nu al een beetje moeder..

Koken,koken,koken,afwassen,stofzuigen,bed opmaken......
Ben de hele dag in de weer.
Mike is nu al een week of 4 thuis(i.v.m een probleem met zijn pezen in zijn hand) en dat is gezellig maar ik heb wel het gevoel alsof je dubbel zoveel doet om de boel schoon en opgeruimd te houden,2x zoveel afwas heb en nu dat mike op een speciaal dieet is waarbij hij veel verse groente moet eten ook nog eens de hele dag aan het koken ben om zijn honger een beetje te stillen.

Ik doe het allemaal zelf dat weet ik,maar dat mama gevoel om voor een ander te zorgen is erg actief aanwezig dus nu dat hij thuis is lijkt het erger te worden.
ik loop mezelf een beetje voorbij volgens mij.
En ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er soms een beetje kribbig van word
Ik ga me dan een beetje irriteren aan dingetjes die ik bijv al vele malen gevraagd heb maar dan constant herhaald moeten worden omdat ze niet gebeuren.

Vanmorgen is eindelijk het hemeltje boven het ledikantje verlaagd(had ik pas een stuk of 5x gevraagd)
De brandmelders liggen al maanden in de kast en moeten opgehangen worden(pas 5x opgemerkt)
Er ligt een spikplinter nieuwe camera in de kast die hij nu echt eens moet gaan bekijken en uitproberen zodat hij straks na mijn bevalling weet hoe hij werkt en ik niet tussen het puffen door moet uitleggen welke knopjes hij moet gebruiken(pas 5x aangegeven),maar ligt helaas nog steeds in de kast.

Ik maak me waarschijnlijk druk om niks,maar ik denk dan bij mezelf ïk sloof de de hele dag uit met die dikke buik en ik kan je wel zeggen dat dit niet altijd meevalt en ik heb soms het idee dat hij niet echt ziet wat ik allemaal doe in een dag.
Wanneer hij dan wel tijd maakt voor zijn apple en niet voor de dingen die ik hem vraag en die steeds uitstelt dan geeft het me een gevoel dat ik niet gewaardeerd word.

Volgens mij hadden menig hoogzwangere vrouw al jankend tierend uit hun dak gegaan.
Nu valt dit bij mij gelukkig wel mee maar wanner ik wat kortaf ben dan is er niet erg veel begrip van het mannetje en vind hij dat al een enorme verandering die mijn zwangerschap terweeg brengt......Je moest eens weten hoe het ook kan zijn!!

Ja dit zijn ongetwijfeld allemaal hormonen die het extra vervelend maken en wanneer hij weer naar zijn werk gaat maandag zal ik wel weer wat meer rust krijgen(waar zwangerschapsverlof voor bedoeld is volgens mij).

Hopelijk neemt hij wel uit zichzelf wat meer van me over(zonder het altijd te moeten vragen)als ik straks bevallen ben.
Tuurlijk doet ie het meeste wel wanneer ik het hem vraag maar het is ook fijn wanneer dat niet altijd hoeft.Dan voel ik me niet zo'n moederfiguur.

Sorry hoor,lieverd als je dit leest en je je beledigd voelt want ik hou heel veel van je en je doet je best.
Ik ben nou eenmaal veel eisend de laatste tijd en het zou gewoon handig zijn als je een six sense had wat betreft mijn behoeften.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten