maandag 22 februari 2010

mannen

Het is nu bijna half 11.
Nadat Mike naar zijn werk vertrok rond een uurtje of 6 ben ik op de bank in slaap gevallen.
Je kent het wel,zo'n diepe coma slaap waarin je de gekste dingen droomt die eigenlijk nergens over gaan.
Er staat een monster van een afwas naar me te kijken vanuit de keuken....waarom wast ie zichzelf niet eens af vandaag?
Mike is vandaag weer voor het eerst in weken naar zijn werk(met zijn pijnlijke hand)
Mike belde net om te zeggen dat hij weer last begint te krijgen en nu ibrufen aan het halen is ergens in de winkelstraat nabij zijn werk.....hmmm die zit waarschijnlijk binnenkort weer thuis.
Ik hou veel van Mike en vond het best gezellig om hem een tijdje bij me in de buurt te hebben maar na 4 weken op elkaars lip gezeten te hebben en aan te horen dat hij pijnlijke vingers heeft,vond ik het wel een verademing dat ik mijn zwangerschapsverlof nu eindelijk aan mezelf kon gaan besteden.
Gewoon rustig aan doen i.p.v de hele dag koken voor Mike zijn speciale dieet,me irriteren omdat ik het gevoel heb alles te doen in huis terwijl hij er ook nog is en ik tenslotte hoogzwanger....en hij..o.k een pijnlijke hand,maar ik moet me gaan voorbereiden voor iets dat niet eens dichtbij de pijnlijke vingers van Mike komt....bevallen!

Vanavond is partner avond van zwangerschapsyoga...daar mag hij me gaan masseren zoals hij dat straks misschien wel mag doen tijdens de grote dag....hij vertelde me helaas al een paar dagen geleden dat ie dat echt niet kan hoor met zijn hand..grrrrrrr
mannen!!!.....wat een pijngrens hebben die wezens zeg.
Dit is waarom wij kindjes kunnen krijgen en zij niet.

Ik had zo gehoopt op de laatste weekjes "handpijn"vrij te zijn....en niet de hele dag naar iemand te kijken die zijn vingers heen en weer wiebelt en vervolgens er allerlei theorieën op los laat..
Iemand die de show steelt met zijn hand verhaal wanneer de kraam consulent langs komt voor een kennismakingsgesprek....Daar zit zo'n vrouw toch niet om te wachten??ik ook niet trouwens...IK BEN ZWANGER!!!!

Ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad en vind dat ik het wel verdien om er wat meer van te genieten,helemaal die laatste loodjes die toch al zwaar zijn....dan zit ik niet te wachten op een man die de show steelt met pijnlijke vingers...ik wil rust!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten