vrijdag 2 december 2011

dag sinterklaasje

Die sinterklaastijd duurt toch langer dan ik me kan herinneren.
Ik moet dan ook eerlijk bekennen dat ik blij ben als die tijd weer voorbij is.
mijn kind denkt namelijk dat er iedere dag iets in zijn schoen zit en gaat in de ochtend driftig op zoek naar een kadootje.
Dit levert wel eens hilarische momenten op.
Zo ook vanmorgen.
Bij het wakker worden zegt nathan al"kadootje kijken beneden?"....waarop ik probeer uit te leggen dat sinterklaas niet iedere dag langs komt omdat er veel meer kindjes zijn die een kadootje moeten krijgen.
Sinterklaas kan gewoon niet iedere nacht in Hillegom zijn.
heel gek is dat hij wel begrijpt wanneer ik zeg dat er misschien wel een kadootje in zijn schoen zit maar het niet begrijpt wanneer ik zeg dat er niks in zijn schoen zit....

Dus Nathan komt beneden en begint door de kamer te struinen en fluisterd zacht...Oohhh kadootje.....
Hij zoekt zijn schoen maar kan hem niet vinden.
Op tafel ligt een omgevallen fotolijstje,zo,n lijstje dat je dubbel kan vouwen en waar 2 fotootjes in kunnen.
Deze hebben de katten vannacht omgegooid.
Op een afstandje lijkt het een doosje en vol goede moed loopt nathan op dit doosje af en zegt..ooohhh kadootje openmaken.
Van binnen moet ik vreselijk lachen maar tegelijkertijd ben ik vertederd door zijn onschuldige blik wanneer hij met zijn kleine vingertje het lijstje openmaakt.

Ik probeer uit te leggen dat het foto's zijn van mijn opa en oma.
Ik zie hem kijken en denken...jouw opa en oma?Hoe kan dat nou?Ik heb toch alleen opa en oma?
Hij snapt er niet zoveel van terwijl hij de foto's bekijkt.Ze lijken helemaal niet op opa en oma...

Snel weet ik zijn gedachten op het kadootje van gisteren te brengen,een sticker boekje.(stickers zijn op het moment helemaal in bij nathan en hij plakt ze overal op.
Pfffoe ook weer opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten